Formatervezés
Mivel a logó a céget univerzálisan is jelképezi, meghatározza az arculatát, komoly reklámértéke van, a nagy cégek igen komoly összegeket költenek a cég logójának és arculatának megterveztetésére.
Komoly tervezésnél figyelembe veszik a következőket:
- Stílus: fontos, hogy a logo stílusa megfeleljen a választott célközönség által igényeltnek. Például a szórakoztató, média ágazatban lehet játékos, akár gyermeteg is a logo megjelenése, akár vad színekben, de egy komoly üzleti tevékenység, pénzügyi szolgáltatáshoz inkább illik, és nagyobb valószínűséggel lesz elfogadott és sikeres egy komolyabb, visszafogottabb stílusban megjelenített logo, például bankok logói.
- Színvilág: szintén a célközönség ízlésvilága, valamint a jelölni kívánt szolgáltatás vagy cég profilja a meghatározó.
Például egy környezetvédelemmel foglalkozó cég színei: kék és zöld, míg ha a forróságra akarják, hogy asszociáljanak, vagy feltűnést kell kelteni, inkább használatosak a meleg, élénk színek, például narancs és piros. - Forma, bonyolultság: fontos a stilizált megjelenítés, a kevéssé bonyolult, így jobban megjegyezhető és felismerhető formák. Tévhit, hogy feltétlenül a tevékenységet kell ábrázolnia a logo grafikájának, hisz ez sokszor túl bonyolult, és akár lehetetlen is. Mivel sok azonos profilú cég létezik, nem is kívánatos, hisz ezek között sok hasonlóság adódna, és ezért épp a logo legfőbb kritériuma tűnik el: az egyértelmű megkülönböztetés. A lényeg, hogy akár teljesen stilizált, nonfiguratív formákat alkalmazva valamilyen egyedi jelzés jöjjön létre.
Formatervezés.lap.hu:
A formatervezés hazánkban még nincs kellőképpen a köztudatban. Szeretnénk ezzel az oldallal hozzájárulni a magyar formatervezők munkájához és megismertetni ezt a csodálatos mesterséget.
Tekintse meg referenciáinkat a következő linken >> www.logoterv.hu/magyar/oldalak/portfolio
Egyedi arculat kialakításához kérje személyes ajánlatunkat! |