A csomagolás funkciói
A csomagolásnak több funkciója is van:
1. Az áruvédelem és tárolás eszköze
Természetesen az egyik legfontosabb szempont, hogy a csomagolás védje a terméket a külső környezeti behatásoktól, ugyanakkor biztosítsa a környezet védelmét a csomagolás hatásaival szemben és tegye lehetővé az árucikk minél egyszerűbb, hosszabb ideig tartó tárolását.
2. Terméktámogató szolgáltatás
A. Tájékoztató funkció
A termék külseje, csomagolása szorosan hozzátartozik a márkához, és mint ilyen, azonosíthatja is azt. Információt, üzenetet közvetít az árucikk vagy szolgáltatás tulajdonságairól (így például az összetételéről, a felhasználási lehetőségeiről és a gyártóról) illetve itt kap helyet számos kötelező információ is.
B. Használat, praktikum
A csomagolásnak olyan célokat is szolgálnia kell, mint a fogyasztó kényelme, vagy a termék használatának megkönnyítése, például a visszazárható csomagolás által.
3. Márkázás
A. Látvány, szépség - vagyis a "Külcsíny"
A márka imagének fontos része, hogy a termék vizuálisan vonzó legyen, hiszen a vásárláskor fontos szempont, hogy a termék magára vonja a vásárló figyelmét. Ezért is mondják gyakran, hogy a csomagolás a "néma eladó".
B. Szimbolikus, mögöttes tartalom
A termék csomagolása sokszor a mögötte álló vállalatot is képviseli, így válik a megjelenés a márka építésének fontos eszközévé.
A termék jellegétől függően a különböző funkciók eltérő hangsúlyt kapnak, azonban minden esetben elmondható, hogy célszerű a csomagoláson szereplő grafikai tervezést szakemberre bízni, és a grafikai tervezőkkel szoros együttműködésben a végső termékcsomagolást elkészíteni.